Visar inlägg med etikett Skottland - England 05. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skottland - England 05. Visa alla inlägg

onsdag 25 juni 2014

Scotland 2014, Edinburgh - For rich and for poor 1






 Holyrood Palace was closed last year and in 2005 there was no time for it, but now the Unicorn let me in. Holyrood is not a museum but a "working palace", which makes it special to visit.


The ruins of Holyrood Abbey Church next to the palace gave me the feeling the name indicates: Holyrood - The Holy Cross. Since 1128, built by King David I, it has stood here. Even as a ruin it can give the visitor a feeling of holiness.






I didn´t expect so much of Queen´s Gallery. But I was so wrong, so wrong! It was most interesting and I do recommend it. And yes, I had the permission to take photograps without the flash.

I felt sorry for these children. Soon they weren´t allowed to be children any more. The boys had to learn to be "gentlemen" who could shoot, hunt and fight with grown-up men. But if this boy was artistic, peaceful and hated this??








No love between these cousins, the Protestant Elizabeth I and the Catholic Mary Queen of Scots.  Elizabeth held Mary imprisoned for 18 years and then Mary was executed. These quarrels and wars between Christians are hardly God´s will.

onsdag 22 maj 2013

Scotland in 10 days!!

Det gick upp för mig att om allt går enligt planerna är jag i Skottland om 10 dagar. Alla betyg skrivna, terminen avslutad, väskor packade före det... (På bilden finns "fox gloves",  Skottland 2005)

tisdag 13 september 2011

Medmänniskor och John Dewey






”Vem du än är
Och vem du än möter
Så möter du en medmänniska
Som är dig själv överlägsen
I åtminstone något avseende.”
John Dewey

tisdag 8 september 2009

Safety


"Too much safety results in killing students´souls. Too little results in dead bodies."

- Jasper Hunt

På tal om att klättra med huvudet neråt i klätterställningen i skolan...

fredag 12 december 2008

Skottland - England 05, skotska landskap


Då och då kommer det att dyka upp bilder från "gamla" resor. Den skotska serien "Karl för sin kilt" kommer i repris i Finlands TV, och nu längtar jag efter skotska landskap i verkligheten! Här en bild, som egentligen borde betraktas som misslyckad. Den är tagen genom bussfönstret och blev lite suddig. Därav dess charm...